poniedziałek, 9 czerwca 2008

19. Kim jesteś?

Kim jesteś?
Opisz siebie.
Moje plany.
Moje ambicje.
Moje marzenia.
Zadaj sobie trud poznania siebie.
Jestem ze sobą od urodzenia.
Jakie jest moje największe marzenie?
Jakie są moje trzy najsilniejsze strony?
Jaki jest mój najważniejszy cel w tym roku?
Zdaje sobie sprawę ze zjawisk wewnętrznych.
Z własnych procesów myślowych.
Ze zjawisk zachodzących w środowisku zewnętrznym.
Jestem w stanie reagować na te zjawiska?
Stan czuwania.
Akceptuje fakt, że jestem odpowiedzialna za swoje życie.
Mam wpływ na to, co mi się przydarza.
Mam wolny wybór, co do tego, jak chcesz zareagować w danej sytuacji.
Moje działania ukierunkowane są na realizację Mojej wizji przyszłości.
Każdemu przydarzają się gorsze dni.
Nie podoba mi się ta sytuacja. Chcę ją zmienić. Co mogę zrobić?
To, co osiągnęłam do tej pory zawdzięczam wyborom i działaniom dokonywanym przeze mnie i w przyszłości nic się nie zmieni.
Zdaję sobie sprawę, że ode mnie zależy, kim jestem i kim mogę być, mogę realizować swoje marzenia, nie czekając i nie oglądając się na nikogo.
Postrzegam i myślę o otaczającej mnie rzeczywistości w kategoriach:
JAK MOGĘ TO ZROBIĆ? CO MOGĘ ZROBIĆ?
Działam. Zyskuje najważniejszy w realizowaniu każdego przedsięwzięcia element – INICJATYWĘ, z obserwatora rzeczywistości staje się kimś, kto AKTYWNIE wpływa na swoje otoczenie.
NIC NIE MUSZĘ.
Nie muszę akceptować tego, co mi się w życiu przydarza.
W każdej sytuacji, która mi się przydarza - Mogę dokonać WYBORU mojej reakcji.
Wybieram konkretne działania z różnych powodów.
Praca zapewnia mi utrzymanie.
Realizację kilku moich celów życiowych.
W pracy nadal się uczę.
Uświadamiam sobie, dlaczego decyduję się wyjść do pracy i rozważam alternatywy.
Czy istniej inny sposób na utrzymanie siebie?
Jak inaczej mogę realizować moje cele?
Czy ta praca to jedyne miejsce, gdzie mogę się czegoś nauczyć?
Jakie ja rozważam opcje?
Biorę odpowiedzialność za siebie.
Dokonuje świadomych wyborów w życiu.
Jestem odważna.
Nie brak mi odwagi.
Jeżeli wiem, że coś nie wyszło, to wiem, że nie, dlatego, że ktoś zawalił, ale że ja sam się nie dopilnowałam. Jeżeli mi na tym zależy – angażuję się w naprawianie błędów.
Trzeba zdobyć to, co się chce samemu.
To ja kształtuje moje otoczenie.
Inaczej spoglądam na świat.
Inicjatywa jest po mojej stronie.
Zawdzięczam sobie swoje osiągnięcia i mam satysfakcję z tych osiągnięć.
Jestem skuteczna w działaniu.
Nie marnuje czasu na czekanie.
Osiągam większą spójność między tym, w co wierzę a tym, co robię.
Szybciej orientuję się, co tak naprawdę w danej sytuacji mi nie pasuje.
Rozumiem siebie.
Rozumiem swoje cele.
Mam niesamowitą siłę i motywację by realizować swoje cele.
Mam motywację do działania.
Wiem, do czego dążę. Dostrzegam możliwości realizacji swoich celów.
Obserwuję świat, uczę się i rozwijam.
Zdaję sobie sprawę, że moja nauka odbywa się na zasadzie prób i błędów, a dzięki temu zwiększa się moja tolerancja dla mnie i dla innych.
Wkraczam na poziom efektywności.
Praktyka czyni mistrza.
Konkrety i działania praktyczne.
Rozwój osobisty. Świadome życie. Osiąganie sukcesów.
Model małych kroczków. Porządkuję zdobywaną wiedzę na swój temat.
1. Jakie są moje wartości, filozofia życiowa?
2. Jaki ślad zamierzam zostawić po sobie?
3. Szukanie sensu życia – sens życia trzeba sobie stworzyć samemu.
4. Spisany sens życia to moja misja życiowa.
5. Moje nawyki. One manifestują, na co dzień, jakim jestem człowiekiem.
6. Pozytywne: regularne ćwiczenia, dbanie o zdrowie, o swój rozwój, efektywne wykorzystanie czasu…
7. Negatywne: nałogi, odkładanie spraw na później, niekończenie rozpoczętych zadań.
8. Aby uzyskać trwały efekt w jakiejś dziedzinie musisz wyrobić w sobie określony nawyk.
9. Stała zmiana – inwestycja w nawyk.
10. Świadomość moich zasobów i zdolności, które posiadam.
11. Jakie są moje silne strony?
12. Jakie posiadam talenty?
13. Jakie mam możliwości i szanse?
14. Co mnie ogranicza?
15. W czym jestem dobra?
16. Co może przynieść wartość innym?
17. Jakie masz zasoby? Materialne, znajomości.
18. Czy wiem, czym się zajmują i w czym są dobrzy ludzie, którzy mnie otaczają?
19. Czy mogę im pomóc?
20. Czy oni mogą być pomocni mnie?
21. Role życiowe.
22. Na tym poziomie określam siebie. Jestem…Pełnię rolę…Wżyciu pełnisz wiele ról.
23. Część ról wybrałam świadomie, na nich się koncentruję – MÓJ ZAWÓD – niektóre niejako zostały mi nadane – niedostrzegalne.
24. Człowiek może być bardzo dobry maksymalnie w pięciu rolach.
25. Wizja tego, co chcę osiągnąć w każdej z tych ról. Określenie swoich marzeń i pragnień dla każdej z ról. Wyjątkowa córka, matka, żona, przyjaciel, zapamiętana, jako pasjonat, autorytet w swojej dziedzinie. Nie ma ograniczeń w tym, co chcę osiągnąć.
26. Obraz przed oczami tego, do czego dążę.
27. Z łatwością podejmuję decyzje. Łatwo motywuję się do działania.
28. Marzenia i wizje realizuję wyznaczając sobie na drodze do nich konkretne cele.
29. Wiem, co konkretnie powinnam zrobić, żeby posuwać się konsekwentnie w kierunku tego, co sobie wymarzyłam. Co jest teraz najważniejsze dla mnie do osiągnięcia?
30. Kiedy to osiągnę? Co się wtedy stanie?
31. Jaki jest mój plan na najbliższy rok, dwa lata, pięć?
32. Co osiągnę za 30 lat?
33. Spisz i określ cele – rada.
34. W jaki sposób realizuję swoje cele?
35. Jak dobrze sobie radzę z planowaniem?
36. Zarządzaniem sobą?
37. Jakie rytuały stworzyłam, które ułatwiają mi osiągnięcie celu?
38. W jaki sposób wzmacniasz swoje DOBRE NAWYKI?
39. Pozwalaj sobie na zachowanie tego, co zdobyłaś do tej pory.
40. Zacznij od początku. Określam swoją misję życiową.
41. Zacznij od środka.
42. Określ swoje role życiowe.
43. Określ swoje umiejętności i silne strony.
44. Zidentyfikuj swoje nawyki.
45. Poznaj samego siebie, takim, jakim jesteś a nie takim jakbyś chciała być.
46. Określ wizję dla każdej z ról i do swojej misji życiowej.
47. Sporo czasu potrzeba na dojście do ładu.
48. Inwestuję w siebie i robię duży krok w kierunku realizacji siebie.
49. Żyję świadomie.
50. METODA MAŁYCH KROCZKÓW W DRODZE DO CELÓW.
51. Nie przejmuję się tym, że jestem niezadowolona z pierwszych efektów. Zawsze mogę to poprawić. Praca nad sobą polega na ciągłym ulepszaniu osiąganych efektów.
52. MISJA.
53. Moja misja opisuje to, co pozostawię, po sobie i to, w jaki sposób chcę przejść przez życie.
54. Spisz swoją misję.
55. JESTEM…. – Napisz, kim jesteś, jakie role życiowe i jacy ludzie są dla mnie najważniejsi.
56. CELEM mojego życia jest, – co chcę osiągnąć w życiu.
57. Tytuł mojego życia to………
58. Dlatego, że……………………
59. Gdyby ktoś miał nakręcić film o Twoim życiu, jaki byłby tytuł, dlaczego właśnie taki?
60. Moją pasją jest…………..?
61. Co lubię robić? Co daję mi siłę do działania……….?
62. Moim osobistym motto jest………- czy jest jakiś cytat, który określa twoją filozofię życiową, według której żyję?
63. Dlaczego ten?
64. Jestem osobą, która inni…………..?
65. Jak chce być widziana przez innych?
66. Jak chcę być dla innych?
67. Na co dzień…………. – Co robię, żeby zrealizować swój cel?
68. Aby osiągnąć moją misję będę…………………………………….
69. Co zrobię, żeby nie zapomnieć o mojej misji?

NAWYKI.
1. LISTA NAWYKÓW, których chcę się pozbyć.
2. Nałogi.
3. Odkładanie spraw na później.
4. LISTA DOBRYCH NAWYKÓW, które w sobie wyrobiłam i które pozytywnie wpływają na Moje Życie. Sumienność? Regularne telefony do domu i przyjaciół? Pozytywne podchodzenie do rozwiązywania problemów.
5. LISTA NAWYKÓW, które chcę ZDOBYĆ
6. Zdrowe odżywianie się, regularne ćwiczenia fizyczne, planowanie dnia.
7. Wiedząc, co posiadasz zwracasz na to uwagę przy podejmowaniu decyzji.
8. POZBYĆ SIĘ NIEPOŻĄDANEGO NAWYKU – WYROBIĆ W SOBIE NOWY. POZYTYWNY.
9. REGULARNE ODŻYWIANIE SIĘ.
10. 30-dniowa próba. Jak się będę czuć z nowym nawykiem w ciągu miesiąca? Nawyk powinien się utrwalić a ty wiesz, czy ci odpowiada.
ZASOBY/ ZDOLNOŚCI.
Analiza SWOT, czyli silnych i słabych stron, szans i zagrożeń.
Stwórz 4 LISTY, w które wpisuję poszczególne elementy.
SILNE STRONY określają moje zdolności i umiejętności.
Wypisz wszystko, co potrafisz robić.
Nawet swoje hobby, bo to podnosi moją wartość.
SŁABE STRONY – ograniczają mnie w realizacji moich zamierzeń.
Brak systematyczności, nieumiejętne zarządzanie czasem,
SZANSE – to wszystko, czego powinnam szukać, aby zwiększyć swoje szanse na sukces.
Wydarzenia branżowe, na których możesz zaprezentować swoją ofertę. Konkursy, które dadzą ci możliwość zdobycia pieniędzy.
ZAGROŻENIA – określają, co może mnie powstrzymać na drodze do celu – brak systematyczności, może doprowadzić do tego, że nie uda mi się przygotować do ważnego spotkania i tym sposobem coś stracę.
Słabe i mocne strony są bardziej namacalne.
Szanse i zagrożenia – wymagają abstrakcyjnego myślenia.
ROLE ŻYCIOWE.
Dotyczą najbliższych ci osób. Jestem kobietą, córką, siostrą, pasierbicą, matką chrzestną, przyjaciółką, partnerką.
To, czym zajmuje się zawodowo – Jestem studentką. Pasjonatem dziedziny.
Wszystkie role, które przychodzą mi do głowy.
Wybieram tę, które znaczą dla mnie najwięcej.
5-7 ról.
4 dodatkowe elementy.
Jak dbam o moją kondycję fizyczną?(Regularne ćwiczenia)
Jak dbam o kondycję umysłową? ( Nauka nowych rzeczy, zdolność do koncentracji)
Jak dbam o moją kondycję duchową?(Poczucie celu, misja życiowa)
Jak dbam o moją kondycję społeczną?(Interakcje z innymi)
O te 4 obszary warto dbać, żeby się utrzymywać w dobrej, wszechstronnej formie.
Na które obszary chcę mieć wpływ?
WIZJA.
Wybierz jedną z ról, nad którą chcesz pracować.
Stwórz w wyobraźni Obraz tego, co osiągniesz w tej roli.
Im więcej emocji tym ona bardziej zapadnie ci w pamięć i będzie skuteczniejsza.
Spisz na papierze wizje dla każdej z ról.
Wyobraź sobie, że osiągnąłeś sukces w życiu.
Jak się czujesz, będąc spełnionym w swojej roli?
Jak wygląda mój dzień?
Jak inni zachowują się w stosunku do Ciebie?
Ja zachowuje się w stosunku do nich?
Po czym, można poznać, że osiągnęłam sukces?
Impuls do działania w emocjach. Motywacja do realizacji swoich wizji.
Będę zadowolona z obrazu, który widzisz oczami wyobraźni.
Tablica wizualizacyjna. Umieść na niej obrazy, zdjęcia, hasła, które będą Cię przedstawiały, jako człowieka sukcesu.
Mind-movie.
CELE.
Cele powinny wynikać z Mojej Wizji przyszłości dla danej roli. Wiem, co chcę osiągnąć, widzę to i czuję, czas na przełożenie obrazu na konkretne działanie.
Dojście do celu podzielone na okresy – rok – 2 lata, 5 lat, 30 lat.
Planuj dziś to, co osiągniesz jutro. Miej przed oczami swój ostateczny cel.
Moje postanowienia. Osiągnij swoje marzenia.

Brak komentarzy: